Opis
WSTĘPNIAK PIOTRA "NACZELNIKA" PIEŃKOWSKIEGO
Witajcie!
Nie wiem, od czego zacząć. Czuję wzruszenie i po prostu brak mi słów. Nie spodziewałem się, że Wielki Dżojus jeszcze raz da mi szansę przemówić do Was – Czytelników ŚGK. Może więc po prostu – jak w tytule – witajcie!
Numer, który trzymacie w rękach, to specjalna, urodzinowa edycja ŚGK, powstała z inicjatywy i dzięki finansowaniu chwalebnej oraz niezwykle popularnej imprezy Pixel Heaven i jej twórcy – Roberta Łapińskiego. Tak, tak, nasz magazyn właśnie skończył 25 lat! Kto by pomyślał, że na ćwierćwiecze będziemy mogli uraczyć Was taką niespodzianką.
Podobnie jak Wy, wielu z nas, redaktorów, także zawędrowało w najprzeróżniejsze rejony. Niektórzy poszli w stronę nauki, jak Piotr Bilski, który stał się prawdziwym specjalistą od sztucznej inteligencji. Inni zakochali się w grach „analogowych”, jak Arek Matczyński, który poświęcił się szachom. Jeszcze inni zanurzyli się w świat biznesu – choćby Szymon Grabowski, który stworzył prężnie działającą, globalną firmę zajmującą się e-marketingiem.
Są jednak i tacy, którzy nadal pozostali w branży. Elektryczny stał się prawdziwą szychą w CDP, BaRTeS odnosi sukcesy w lokalizacji gier, podobnie jak Bazyl czy ManJAK. A ja? Cóż, nadal gram jak opętany, piszę felietony i recenzje do znakomitego Pixela, a po godzinach tworzę gry planszowe i występuję na scenach jako bard. No i wykładam na bydgoskim UKW, na kierunku „Gamedec – badanie i projektowanie gier” (a jakżeby inaczej!).
Oczywiście, to tylko wierzchołek góry lodowej. ŚGK miało wielu autorów, a opisanie ich życiorysów zajęłoby setki stron. Z tego samego powodu nie wszyscy nasi dawni redaktorzy znaleźli się w tym numerze. Osobiście zawsze uważałem, że nadmiar szkodzi, więc z chęcią przystałem na pomysł, by ten numer miał legendarne 64 strony – tak jak na początku naszej przygody. Ale za to jakie to są strony!
A teraz kilka słów wprowadzenia. Jak zauważyliście, wróciliśmy do kultowej objętości, od której wszystko się zaczęło, ale tym razem w pełnym kolorze. Wzorowaliśmy się głównie na latach 1997-1998, ale znajdziecie tu również dobrze znane działy z innych okresów. Recenzje nie dotyczą najnowszych produkcji – wybraliśmy gry, które wywarły na nas największe wrażenie, które uznaliśmy za wyjątkowo ważne lub które po prostu wspominamy z sentymentem. Jest to subiektywny przegląd, dlatego nie znajdziecie tu klasycznych metek ocen – podajemy jedynie producenta/wydawcę, platformy oraz rok wydania.
Miłej lektury!
Naczelnik
PS. Z całego serca dziękuję wszystkim naszym Czytelnikom i współpracownikom – za to, że byliście, że jesteście, że pamiętacie. Dla mnie, a mam nadzieję, że także dla Was, była to niezwykła przygoda, której wspomnienie pozostanie żywe na zawsze.
SPIS TREŚCI
ZAPOWIEDZI
-
Call of Duty: Black Ops 4 – 7
-
Gry naszych marzeń – 8
-
Hit czy nie hit? – 7
-
Nowinki – 7
-
Rage 2 – 6
-
Stalker 2 – 8
-
The Banner Saga 3 – 6
RECENZJE
-
Alan Wake – 24
-
Civilization – 12
-
Deus Ex – 10
-
Fantasy General – 22
-
Frontier – 9
-
Heroes of Might & Magic 3 – 25
-
Legacy of Kain: Defiance – 18
-
Lego City: Tajny agent – 16
-
NHL 4 – 21
-
Outlaws – 14
-
The Secret of Monkey Island – 26
-
UFO: Enemy Unknown – 28
RADY I PORADY
-
Miscreated – 36
-
The Secret of Monkey Island – 32
TRYBUNA
-
Bez Prądu – 54
-
Czy Darth Vader lubił grać w karty? – 40
-
Fido i Mel – 47
-
FotoGRAM – 59
-
Frakcja 3D – 53
-
Grao Story – 58
-
Hity wiecznie żywe – 44
-
Kantyna – 50
-
Między nami, graczami – 49
-
Niech moc będzie z tobą – 38
-
Świat według ManJAka – 48
-
Tawerna – 52
Dostawa
Sposób dostawy: | Koszt dostawy: |
---|---|
Wysyłka elektroniczna | darmowa dostawa |
Cena
49,00 zł
29,00 zł
Cena
49,00 zł
29,00 zł